dilluns, 3 de febrer del 2014

FAINÁ

Molts de vosaltres, quan veniu a la botiga i veieu la gran diversitat de farines que oferim, ens pregunteu com les podeu utilitzar.

Una de les que causa més curiosidad és la farina de cigrons…. i què en podem fer?
Aquests dies he anat recopilant algunes receptes que vosaltre mateixos m'heu fet arribar… algunes clientes provinents d'Andalusia (sobretot de la banda de Huelva) la fan servir per arrebossar el peix i també per fer la típica "tortilla de camarones".

Nosaltres a casa la fem servir per fer Fainá. El Fainá és un plat típic de l'Uruguay i també d'Argentina, a on va arribar provinent de la Liguria i la Toscana Italianes. Es tracta d'una barreja de farina de cigrons i aigua feta al forn que dóna com a resultat una espècie de coca.

El Sergio sempre me n'havia parlat… que era tan i tan bo i que al seu país se sol menjar amb la "pizza a caballo", és a dir, amb un troç de pizza a sobre! 

Buff… jo no ho acabava de veure clar… Però un dia em vaig decidir a buscar-ne la recepta i provar de fer-lo a casa per donar-li una sorpresa i, me'n vaig sortir prou bé!


INGREDIENTS

300 gr de farina de cigrons
900 ml d'aigua
oli d'oliva verge extra
un pessic de sal
una mica de pebre blanc mòlt

Abans de començar preescalfem el forn al màxim amb la safata del forn a dins i ben untada amb l'oli.

Mentre el forn s'escalfa barrejem la farina de cigrons amb l'aigua, mirant que no quedi cap grumoll i li afegim un pessic de sal. La barreja quedarà força líquida, però ja és com ha de quedar.

Quan la safata del forn sigui ben calenta hi aboquem la barreja i deixem que es cogui fins que sigui ben daurat i torradet de sobre.

Ja ho podem treure del forn i si ens agrada tirar-li per sobre una miqueta de pebre blanc.

A la massa també hi podem barrejar formatge ratllat o ceba abans de posar-la al forn.

És una recepta senzilla i una bona manera que els més petits de la casa (i potser no tan petits) mengin llegums una mica disfressats!

*****************************************************************


Muchos de vosotros, cuando venís a la tienda y veis la gran diversidad de harinas que ofrecemos, nos preguntáis cómo las podéis utilizar.

Una de las que causa más curiosidad es la harina de garbanzos… y qué podemos hacer con ella?
Estos días he ido recolipando algunas recetas que vosotros mismos me habéis hecho llegar… algunas clientas provenientes de Andalucía (sobretodo de la parte de Huelva) la usan para rebozar pescado y también para hacer la típica "tortilla de camarones".

Nosotros en casa la usamos para hacer Fainá. El Fainá es un plato típico de Uruguay y también de Argentina, donde llegó proveniente de la Liguria y la Toscana Italianas. Se trata de una mezcla de harina de garbanzos y agua hecha al horno que da como resultado una especie de coca.

Sergio siempre me había hablado de el Fainá… que era tan y tan rico y que en su país se suele comer con la "pizza a caballo", eso es con un trozo de pizza encima! 

Buff… yo no terminaba de verlo claro… Pero un día me decidí a buscar la receta e intentar hacerlo en casa para darle una sorpresa y, me salió bastante bien!


INGREDIENTES

300 gr de harina de garbanzos
900 ml d'agua
aceite de oliva virgen extra
un pellizco de sal
un poco de pimienta blanca molida

Antes de empezar precalentamos el horno a máxima potencia con la bandeja del horno dentro untada con el aceite.

Mientras el horno se calienta mezclamos la harina de garbanzos con el agua, mirando que no quede ningún grumo y le añadimos un pellizco de sal. La mezcla quedará bastante líquida, pero ya es como tiene que quedar.

Cuendo la bandeja del horno esté bien caliente le echamos la mezcla y dejamos que se cueza hasta que esté bien dorado y tostadito por encima.

Ya lo podemos sacar del horno y si nos gusta ponerle un poco de pimienta blanca por encima.

A la masa también podemos mezclarle queso rallado o cebolla antes de ponerla al horno.

Es una recta sencilla y una buena manera de que los más pequeños de la casa (y talvez no tan pequeños) coman legumbres un poco disfrazadas!

1 comentari: