dijous, 7 d’agost de 2014

LLENTIA CAVIAR / LENTEJA CAVIAR

Qui diu que l'estiu no és un bon moment per menjar llegums??

Avui us vull parlar d'una llegum que desperta molt el vostre interès quan veniu a la botiga... es tracta de la Llentia caviar (o beluga) una llentia petita i rodona de pell negra i amb l'interior groguenc. 

És una llentia molt gustosa i que no perd la pell en ser cuita, tot i que si que suavitza una mica el seu color i deixa el caldo força fosquet... 

És ideal per cuinar de qualsevol manera: en estofats, sopes, amanides, per fer hamburgueses vegetals...

No li cal remull i està llesta en una mitja horeta de cocció.


La llentia caviar és la de més valor proteic de totes les llenties que es comercialitzen. Constitueix una gran font de proteïnes vegetals (23%) i, gràcies a la seva riquesa en hidrats de carboni complexes (50%) i fibra (10%), proporciona energia de forma gradual.

La fibra d'aquesta llentia, a més a més, ajuda a controlar el sucre i el colesterol. És rica en potasi, ferro, fósfor i vitamines B1 i B6. 

I el color fosc de la seva pell ens diu que conté antocianines, un pigment que protegeix l'organisme dels danys dels radicals lliures.


Nosaltres ahir les vam fer en amanida, barrejant-hi trocets de poma... i acompanyades per uns arancini, unes boletes d'arròs farcides d'un sofregit de verdures i soja texturitzada... teniu la recepta al blog de l'Arantza: Como ser vegano sin morir en el intento no deixeu de fer-les, us sorprendran!



Ja em direu què us semblen! Des que les hem tastat les llenties caviar s'han convertit en uns dels nostres llegums preferits!

Salut i bons aliments!

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Quien dice que el verano no es un buen momento para comer legumbres??

Hoy os quiero hablar de una legumbe que despierta mucho vuestro interés cuando venís a la tienda... se trata de la Lenteja caviar (o beluga) una lenteja pequeña y redonda de piel negra i con el interior amarillo. 

Es una lenteja muy gustosa y que no pierde la piel en ser cocida, aunque si que suaviza un poco su color y deja el caldo bastante oscurito... 

Es ideal para cocinar de cualquier forma: en estofados, sopas, ensaladas, para hacer hamburguesas vegetales...

No le hace falta remojo y está lista en media horita de cocción.



La lenteja caviar es la de mayor valor protéico de todas las lentejas que se comercializan. Constituye una gran fuente de proteinas vegetales (23%) y, gracias a su riqueza en hidratos de carbono complejos (50%) y fibra (10%), proporciona energia de forma gradual.

La fibra de esta lenteja, además, ayuda a controlar el azúcar y el colesterol. Es rica en potasio, hierro, fósforo y vitaminas B1 y B6. 

Y el color oscuro de su piel nos dice que contiene antocianinas, un pigmento que protege el organismo de los radicales libres.


Nosotros ayer las hicimos en ensalada, mezclándole trocitos de manzana... y acompañadas por unos arancini, unas bolitas de arroz rellenas de un sofrito de verduras y soja texturizada... tenéis la receta en el blog de Arantza: Como ser vegano sin morir en el intento no dejéis de hacerlas, os sorprenderán!



Ya me diréis qué os parecen! Desde que las hemos probado las lentejas caviar se han convertido en una de nuestras legumbres preferidas!

Salut i bons aliments!

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